Κυριακή, 2 Μαρτίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ

Αγαπητοί αδελφοί

Στην σημερινή ευαγγελική περικοπή ο Σωτήρ ημών Ιησούς Χριστός έθεσε την Νηστεία
μεταξύ δυο μεγάλων αρετών της Αμνησικακίας και της ελεημοσύνης , έτσι ο πάνσοφος θεός μας διδάσκει ότι η Νηστεία είναι ταυτισμένη με τις δυο αυτές αρετές και χωρίς αυτά καμμία ωφέλεια δεν έχουμε ως άνθρωποι.
Όταν η Νηστεία είναι συνδεδεμένη με την συγχώρηση των σφαλμάτων του πλησίου μας και με την ελεημοσύνη παρουσιάζεται ενώπιον του θεού με ενδυμασία λευκή εκθαμβωτική και είναι τρομερά περιβεβλημένη και πεποικιλμένη.
Ο άνθρωπος καθημερινά αμαρτάνει διότι τον διακρίνει το αδύναμο της θελήσεως του και του χαρακτήρος του, ο θεός όμως μας δείχνει την μεγάλη του αγάπη και την άπειρο ευσπλαχνία του και διαρκώς συγχωρεί τον άνθρωπο με μια όμως μεγάλη συμφωνία προς εμάς που οφείλουμε να κάνουμε πάντα πραξη  να συγχωρούμε τον συνάνθρωπο μας.
Ο  θεός μας σαν φιλάνθρωπος δεν προστάζει τον άνθρωπο όταν μέλει ως Παντεξούσιος , δεν αναγκάζει τον άνθρωπο ως Παντοδύναμος ούτε νομοθέτη κατά του ανθρώπου ως νομοθέτης των απάντων , αλλά σαν απλός άνθρωπος μεταχειρίζεται την συμφωνία αυτήν για να μας δείξει την μεγάλη και σωστή του κρίση, απέναντι των αμαρτωλών ανθρώπων και μας παροτρύνει να συγχωρήσουμε τον συνάνθρωπο μας, από τα αμαρτήματα τους.
Τα αμαρτήματα των ανθρώπων είναι άπειρα κατά το πλήθος και μέγιστα κατά το βάρος , εδώ ο κύριος μας παρακαλεί τον άνθρωπο να δείξουμε απεριόριστη αγάπη στον συνάνθρωπο μας και ας μας έχει βλάψει, δείχνοντας εμείς προς αυτόν ότι προσφέρουμε την φιλία μας και ας μην την δέχεται εμείς συνεχίζουμε διαρκώς πράττουμε με απλά λόγια το έργο του θεού και δημιουργού μας.
Όταν αδελφοί μου δεν κανουμε νηστεία αμέσως κανουμε παρακοή προς τον θεον μας και δημιουργό του κόσμου τούτου, δι’ αυτό τον λόγο και εκδιωχθήκαμε από του παραδείσου .
Η εκτέλεση της νηστείας είναι ένδειξη σεβασμού προς τον κύριο και με αυτό τον τροπο δείχνουμε ότι θέλουμε να επιστρέψουμε και πάλι στον παράδεισο .
Η νηστεία δηλώνει και την αγάπη μας προς τον νυμφίο όταν είπε : όταν απαρθή απ’ αυτών ο νυμφίος νηστεύσουσιν .
Ο κυριος και θεός μας θέλει εμείς οι Ορθόδοξοι χριστιανοί να κανουμε την νηστεία χωρίς υποκρισία για να μπορέσουμε να έχουμε αξία αμοιβής, οι Άγιοι Πατέρες ονόμαζαν την νηστεία ως βασίλισσα των αρετών.
Ο Ιησούς Χριστός πέρα της νηστεία μας συμβουλεύει και για την άλλη μεγάλη αρετή της ελεημοσύνης και μας δείχνει τον τροπο που μπορούμε να την πράξουμε λέγοντας: Μην θησαυρίζεται επί της γης αλλά εν τω ουρανώ.
Έτσι μαθαίνουμε αγαπητοί μου ότι δυο είναι οι τρόποι που θησαυρίζει ο άνθρωπος  η ΓΗ και ο ΟΥΡΑΝΟΣ στην γη οι θησαυροί του ανθρώπου είναι πρόσκαιροι και φθαρτοί γιατί έχουν σχέση με την ύλη , τα υλικά αγαθά , την απόλαυση της σάρκας και του σώματος, ενώ οι θησαυροί του ουρανού είναι άφθαρτοι , αιώνιοι , γιατί ο άνθρωπος έχει την δυνατότητα να αξιωθεί της ουρανίου βασιλείας του θεού μας.
Στην γη αγαπητοί μου αδελφοί η δόξα είναι φθαρτή, τα φαγητά, τα ενδύματα, το χρυσάφι, τα αξιώματα, η σαρκική απόλαυση της στιγμής, ο εγωισμός των κρατούντων θέσεων υψηλών , όλα αυτά αδελφοί μου είναι πρόσκαιρα και αποφέρουν τόσο δια το χρυσό, την σάρκα την ύλη, τα ενδύματα, και όλα αυτά φέρνουν σκώληξ βρώμα και δυσωδία, δηλαδή τον θάνατον .
Ενώ η ουράνιος  βασιλεία δίνει εις τον άνθρωπο δόξα άφθαρτος, χαρά ανεπιβούλευτος, και τον μεγαλύτερο θησαυρό που είναι η επουράνιος του θεού βασιλεία.
αγαπητοί αδελφοί από σήμερα  με την βοήθεια του θεού ξεκινάμε ΠΕΝΤΗΚΟΝΤΑΗΜΕΡΟΝ νηστεία η οποία είναι η πιο κύρια νηστεία όλων των νηστειών, δυστυχώς όμως πολλοί λέγουν ότι η νηστεία είναι εφεύρεση των μοναχών και των ασκητών, και φυσικά των κληρικών, άλλοι λέγουν ότι δεν είναι στις εντολές του θεού , και άλλοι λέγουν ότι η νηστεία αυτή είναι σκληρή και εξαντλητική και παράλληλα είναι πολύ δύσκολη νηστεία, εδώ για όλα αυτά έρχεται η Αγια Γραφή η ορθόδοξος Αγια Γραφή και τονίζω το ορθόδοξος διότι τώρα τελευταία γέμισε ο τόπος μας από ψευδογραφές και ψευδοεπιστολές οπου δεν έχουν καμμίαν σχέση με την εκκλησία μας οπου τις διακινούν και μάλιστα απεριόριστα διάφορες αιρέσεις όπως οι ψευδομάρτυρες του Ιεχωβά, και όπως είπα ακόμα και η επιστήμη έρχεται και διαψεύδει όλα αυτά που λέγονται κατά των μοναχών και των ασκητών και φυσικά των κληρικών.
Ο θεός μας αγαπητοί μου αδελφοί έπλασε τον άνθρωπο με το σώμα του ως υπηρέτη και όργανο της ψυχής , την δε ψυχή την κατέστησε κύρια του σώματος για να μπορεί να λειτουργεί σωστά το σώμα και να συντηρεί αυτό για τις ανάγκες του.
Ο θεός μας από την ημέρα της δημιουργίας του όρισε στον άνθρωπο την νηστεία προφορικά  όταν είπε στους πρωτόπλαστους ότι από το απαγορευμένο αυτό καρπό  δεν θα φάγετε  γιατί θα γευθείτε θάνατον, αλλά δυστυχώς οι πρωτόπλαστοι δεν υπάκουσαν και δεν νηστευσαν όπως τους πρόσταξε ο θεός μας και κολακεύτηκαν από τα λόγια του διαβόλου τρώγοντας τον απαγορευμένο καρπό και το αποτέλεσμα αυτου ήταν να εξοριστούν από τον παράδεισο.
Οι Νηνευιται για να αποφύγουν την οργή του θεού με νηστεία προσευχή και μετάνοια αδιάκοπη μετανοήσαν και επέστρεψαν στο θεό και Έτσι σώθηκαν. Ο προφήτης Ζαχαρίας λέγει για τους Ιουδαίους να νηστεύουν τους διορισμένους καιρούς δηλαδή νηστεία την Τετάρτη νηστεία την πέμπτη , την εβδόμη και την δέκατη δηλαδή αυτό σημαίνει ότι οι Ιουδαίοι νήστευαν 4 μήνες το χρόνο ολόκληρους χωρίς νερό και φαγητό από το πρωί μέχρι την δύση του ηλίου, οπου άρχιζε η ακολουθία τους.
Ο Μωισής δια να λαβη τις δέκα εντολές νήστευσε 40 ολόκληρες μέρες .
Και ο κυριος μας αγαπητοί μου αδελφοί ο ίδιος επικύρωσε την νηστεία όταν νήστευσε 40 μέρες πριν αρχίσει την μεγάλη και τρανή ομιλία του επί του όρους ομιλία.
Η νηστεία αδελφοί μου δαμάζει τα πάθη, κόβει τις ρίζες του κακού, καθαρίζει και δυναμώνει τον νουν.
Η νηστεία είναι η μητέρα της σωφροσύνης, αδελφή της προσευχής, και σύντροφος της μετανοίας.
Η νηστεία αδελφοί μου είναι εγχείρηση χωρίς νυστέρι και όπως λένε εξαίρετοι ιατροί  η νηστεία δεν είναι εφεύρεσης των μοναχών η των κληρικών αλλά είναι θείον Δώρο του θεού δια τον ανθρωπον.
Εύχομαι σε όλους τους αδελφούς μας υγειαν και καλήν και ευλογημένη τεσσαρακοστή.
Να είσθε καλά
+ Πρωτοπρεσβύτερος Μιχαήλ Μεγαγιάννης .
     


  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.